Close

2020.02.07.

Felkészülés

Tanácsok Szakértőktől érthetően!

Ellenőrizzük az akkumulátorunk állapotát!

Első sorban érdemes odafigyelni arra, hogy a hidegebb reggeleken is ugyanolyan könnyen indul-e a szeretett autónk. Ha nehezebben indul a megszokottnál kezdhetünk gyanakodni. A hibajelenséget okozhatja az akkumulátor, vagy az áramellátó-rendszer hibája. Ha bármilyen tünetet észlel érdemes minél hamarabb bejelentkezni egy általános vagy speciálisan akkumulátorokkal foglalkozó szervizbe, ahol át tudják vizsgálni, és meg tudják mérni a szükséges értékeket. Emberi szokás a halogatás, viszont jó ezen minél hamarabb túlesni, ugyanis lehetséges, hogy pont azon a plusz egy-két napon fog múlni, hogy az egyik reggel el tudunk-e indulni vagy sem.

Ha már lemerült az akksi, és esélytelen , hogy beindístuk a motort, akkor a leggyorsabb módszer a bikázás, amely művelet igényel némi elővigyázatosságot!!! Ekkor a megfelelő kábelre és egy plusz autóra van szükség. Előnyös, ha az akkumulátor könnyen hozzáférhető, azaz ha elöl van elhelyezve, de a legtöbb “hátsó akkus” autónál van bikapont elöl.

KERESS MINKET ÉS BEBIKÁZZUK AZ AUTÓDAT

Ha sikerült életre kelteni a technikát, akkor bikázás után érdemes hosszabb távot megtenni, hogy teljesen fel tudjon töltődni az akkumulátor, egyéb esetben otthon töltsük fel. Amennyiben van a közelben konnektor, akkor akár a helyén is hagyhatjuk, ha ki kell venni, akkor figyeljünk a központi zárra, mert nem várt dolgokat tapasztalhatunk. Emiatt a kulcsot soha ne hagyjuk az autóban, mert könnyen kizárhat minket a saját járgányunk. Vannak esetek, amikor a töltés már nem elegendő, ilyenkor ajánlott új akkumulátort vásárolni.

ITT MEGTALÁLOD KÉSZLETEN LÉVŐ AKKUMULÁTORAINKAT

Ha új akku kell, figyeljünk arra, hogy méreteiben mindenképpen megegyezzen az autóban lévővel, ugyanis a helyeket nagyon passzentosra méretezik. Lehet, hogy csak egy-két centi eltérés van, ami már bőven elég ahhoz, hogy ne tudjuk a helyére tenni. Emellett a saru mérete és polaritásának helyzete is fontos szempont. Autóknál (jellemzően) 12V-os akkumulátorokat használnak. A tárolókapacitás (Ah) lehet némileg nagyobb, mint az eredeti, de jelentősen ezt sem érdemes átlépni. A mai start/stop rendszerrel szerelt autóknál pedig figyeljünk, hogy AGM jelölésű legyen az akkumulátor.